Πέντε «παγίδες» για ψεύτες!

«Κοιτάτε απευθείας στο σώμα και όχι στα μάτια», διατείνουν Σκωτσέζοι επιστήμονες σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν έναν ψεύτη απεναντί τους... καθώς το ένοχο βλέμμα δεν αποτελεί απόδειξη σύμφωνα με νέα μελέτη. Τα μάτια δεν προδίδουν τον ψεύτη, υποστηρίζουν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, καταρρίπτοντας έτσι ένα «ενοχοποιητικό» στοιχείο που εδώ και δεκαετίες καθόριζε τα συμπεράσματα ειδικών, Αρχών ή ακόμη και συντρόφων.

Δοκιμές που πραγματοποίησαν οι ειδικοί με τη βοήθεια βίντεο, έδειξαν ότι οι κινήσεις των ματιών δεν αποκαλύπτουν τίποτα σχετικό με το αν κάποιος λέει την αλήθεια ή όχι. Εντόπισαν, ωστόσο, πέντε άλλα σημεία τα οποία θα μπορούσαν να αποκαλύψουν έναν μικρό (ή μεγάλο) Πινόκιο.

Μέχρι σήμερα αρκετοί ψυχολόγοι ήταν της άποψης ότι όταν ένας δεξιόχειρας κοιτάζει στα δεξιά του συνομιλητή του, τότε κατά πάσα πιθανότητα ψεύδεται. Αντίθετα, θεωρούσαν ότι η στροφή του βλέμματος προς τα αριστερά υποδηλώνει ειλικρίνεια. Σύμφωνα με τον καθηγητή Ρίτσαρντ Γουάιζμαν και την ομάδα του, όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

«Ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου πιστεύει ότι συγκεκριμένες κινήσεις των ματιών υποδηλώνουν ψεύδος και οι πεποιθήσεις αυτές διδάσκονται ακόμα και σε εκπαιδευτικά μαθήματα για επαγγελματίες», εξηγεί η δρ Καρολάιν Γουάτ, μία εκ των συγγραφέων της μελέτης, και προσθέτει: «Η μελέτη μας δεν υποστηρίζει την ιδέα αυτή, αλλά αντίθετα υποστηρίζει ότι είναι καιρός να εγκαταληφθεί η συγκεκριμένη μέθοδος ανίχνευσης ψεύδους».

Ιδού λοιπόν πέντε τρόποι που αντιπροτείνουν οι ειδικοί, ως σημάδια που θα μπορούσαν να προδώσουν έναν καλό ψεύτη:

1. Λιγότερα «εγώ»

Οι ψεύτες τείνουν να επινοούν ιστορίες που δεν συνέβησαν ποτέ, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τον αριθμό των αναφορών στο πρόσωπό τους.

2. «Φρένο» στην κίνηση

Η διαδικασία του να λέει κάποιος ψέματα δεν είναι εύκολη υπόθεση, οπότε συνήθως οι ψεύτες τείνουν να μην κινούνται για να μπορούν να συγκεντρωθούν και να πλάσουν την ιστορία τους.

3. Δισταγμός

Οι ψεύτες παρουσιάζουν έναν δισταγμό στην ροή του λόγου τους, συγκριτικά με τα ειλικρινή άτομα.

4. Ξαφνικές παύσεις

Οι ψεύτες συχνά προετοιμάζουν τις απαντήσεις τους. Όταν λοιπόν δεχθούν μια αναπάντεχη ερώτηση σταματούν ξαφνικά για να σκεφτούν προτού απαντήσουν.

5. Χαϊδεύοντας το στόμα, τα μαλλιά…

Οι ψεύτες τείνουν να αγγίζουν την περιοχή γύρω από το στόμα τους ή να παίζουν με τα μαλλιά τους πιο συχνά σε σχέση με τα ειλικρινή άτομα.
Read more »

Τι αλλάζει ο κανονισμός GDPR για τα προσωπικά δεδομένα


Ο GDPR αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί συλλέγουν, επεξεργάζονται και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα κάθε μορφής. Ο GDPR καθορίζει σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται, αποθηκεύονται, διαγράφονται, μεταβιβάζονται και εν γένει επεξεργάζονται τα προσωπικά μας δεδομένα και κυρίως, με ποιον τρόπο μπορούμε να τα προστατεύουμε.

Ο GDPR θα επηρεάσει κάθε οργανισμό και εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία διαχειρίζεται με οποιονδήποτε τρόπο προσωπικά δεδομένα, αλλά και κάθε εταιρεία που συναλλάσσεται στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το τοπίο στα social media αλλάζει. Βάσει του νέου κανονισμού απαγορεύεται τη χρήση των social media σε παιδιά έως 16 ετών παρά μόνο με τη συγκατάθεση των γονέων.

Δικαίωμα στη λήθη: Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την διαγραφή των δεδομένων του και ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει υποχρέωση άμεσα να τα διαγράψει και, αν τα έχει δημοσιοποιήσει, να ενημερώσει και όλους τους άλλους που τα έχουν αναδημοσιεύσει ότι έχει ζητηθεί η διαγραφή τους.

Δικαίωμα ενημέρωσης και πρόσβασης στα δεδομένα: Ο πολίτης θα έχει περισσότερη και σαφέστερη ενημέρωση κατά τη συλλογή των δεδομένων του για την επεξεργασία τους και το δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά.

Δικαίωμα διόρθωσης: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να απαιτήσει από τον υπεύθυνο επεξεργασίας τη διόρθωση ανακριβών στοιχείων καθώς και τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων που τον αφορούν.

Δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να αντιταχθεί στην επεξεργασία των δεδομένων του υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ιδίως όταν πρόκειται για κατάρτιση «προφίλ» ή για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης.

Με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία αλλά και με SMS οι επιχειρήσεις καλούσαν τους πολίτες σε ολόκληρη την ΕΕ να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς σε άλλη περίπτωση θα απολέσουν, αναγκαστικά, ένα σημαντικό κομμάτι υποψηφίων πελατών.


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες:

Επικοινωνία

Χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα. Πείτε τους ποιοι είστε όταν ζητάτε τα δεδομένα. Πείτε τον λόγο που επεξεργάζεστε τα δεδομένα τους, για πόσο καιρό θα τα φυλάξετε και ποιος τα λαμβάνει.

Πρόσβαση και δυνατότητα μεταφοράς
Δώστε στα άτομα πρόσβαση στα δεδομένα τους και επιτρέψτε τους να τα δώσουν σε άλλη εταιρεία.

Διαγραφή δεδομένων
Δώστε τους το «δικαίωμα στη λήθη». Διαγράψτε τα προσωπικά τους δεδομένα αν το ζητήσουν, αλλά μόνο αν δεν θίγεται η ελευθερία έκφρασης ή η δυνατότητα διεξαγωγής έρευνας.

Μάρκετινγκ

Δώστε στα άτομα το δικαίωμα να εξαιρεθούν από πρακτικές άμεσου μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν τα δεδομένα τους.


Διαβίβαση δεδομένων εκτός της ΕΕ
Συνάψτε νομικές συμφωνίες όταν διαβιβάζετε δεδομένα σε χώρες που δεν έχουν λάβει έγκριση από τις αρχές της ΕΕ.


Συγκατάθεση

Λάβετε τη ρητή συγκατάθεσή τους για την επεξεργασία των δεδομένων.
Ενημερώστε τα άτομα σχετικά με παραβιάσεις δεδομένων αν ενέχει σοβαρός κίνδυνος για αυτούς.

Δημιουργία προφίλ
Αν χρησιμοποιείτε προφίλ για την επεξεργασία αιτήσεων για νομικά δεσμευτικές συμφωνίες, για παράδειγμα για δάνεια, πρέπει:

Να ενημερώνετε τους πελάτες σας

Να ορίζετε ένα πρόσωπο και όχι μια μηχανή να ελέγχει τη διαδικασία αν η αίτηση τελικά απορρίπτεται

Να χορηγείτε στον αιτούντα το δικαίωμα να προσβάλλει την απόφαση.

Προστασία ευαίσθητων δεδομένων

Χρησιμοποιήστε πρόσθετα μέτρα προστασίας για πληροφορίες που αφορούν την υγεία, τη φυλή, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη θρησκεία και τις πολιτικές πεποιθήσεις.

Τι να κάνετε αν αγοράζετε λίστες με προσωπικά δεδομένα

Πριν να αποκτήσετε έναν κατάλογο επαφών ή μια βάση δεδομένων με στοιχεία επικοινωνίας φυσικών προσώπων από άλλον οργανισμό, ο εν λόγω οργανισμός πρέπει να μπορεί να αποδείξει ότι τα δεδομένα αποκτήθηκαν σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων και ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, εάν ο οργανισμός απέκτησε τα δεδομένα βάσει συγκατάθεσης, η συγκατάθεση θα πρέπει να περιελάμβανε τη δυνατότητα διαβίβασης των δεδομένων σε άλλους αποδέκτες για τους δικούς τους σκοπούς άμεσης εμπορικής προώθησης.


Η εταιρεία ή ο οργανισμός σας πρέπει επίσης να διασφαλίζει ότι ο κατάλογος ή η βάση δεδομένων είναι ενημερωμένα και ότι δεν αποστέλλετε διαφημιστικό υλικό σε φυσικά πρόσωπα που αρνήθηκαν την επεξεργασία των δεδομένων τους προσωπικού χαρακτήρα για σκοπούς άμεσης εμπορικής προώθησης. Η εταιρεία ή ο οργανισμός σας πρέπει επίσης να διασφαλίζει ότι, εάν χρησιμοποιεί μέσα επικοινωνίας όπως ηλεκτρονικά μηνύματα για σκοπούς άμεσης εμπορικής προώθησης, συμμορφώνεται με τους κανόνες που θεσπίζονται στην οδηγία για την προστασία ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (οδηγία 2002/58/ΕΚ1).


Τέτοιου είδους κατάλογοι υποβάλλονται σε επεξεργασία με βάση τα έννομα συμφέροντά σας, και τα φυσικά πρόσωπα θα έχουν δικαίωμα να αρνηθούν τέτοιου είδους επεξεργασία. Η εταιρεία ή ο οργανισμός σας πρέπει επίσης να ενημερώνει τα φυσικά πρόσωπα, το αργότερο την πρώτη φορά που επικοινωνείτε μαζί τους, ότι έχει συλλέξει τα δεδομένα τους προσωπικού χαρακτήρα και ότι σκοπεύει να τα επεξεργάζεται για την αποστολή διαφημίσεων.
Read more »

Κατασκευάστηκε το πρώτο τεχνητό νευρικό δίκτυο από DNA

Ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας στην Καλιφόρνια, κατασκεύασαν ένα κύκλωμα διαδραστικών μορίων, τα οποία είναι σε θέση να ανακαλούν πληροφορίες χάρη σε ημιτελή μοτίβα DNA, κάτι ανάλογο θα λέγαμε με τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου εγκέφαλου.



Αποτελούμενο από 4 τεχνητούς νευρώνες, κατασκευασμένους από 112 διαφορετικά σκέλη DNA, το τεχνητό αυτό δίκτυο είναι σε θέση να «παίξει» ένα παιχνίδι σκέψης, στο οποίο καλείται να ταυτοποιήσει επιστήμονες.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές «εκπαίδευσαν» το δίκτυο να αναγνωρίζει 4 συγκεκριμένους επιστήμονες, των οποίων οι ταυτότητες εκπροσωπευόντουσαν η κάθε μία από ένα ξεχωριστό σετ απαντήσεων ναι-όχι, όπως για παράδειγμα εάν ο τάδε επιστήμονας είναι Άγγλος.

Έχοντας υπόψη έναν συγκεκριμένο επιστήμονα, ένας παίκτης προσφέρει ένα ελλιπές σετ απαντήσεων σχετικά με την ταυτότητα του επιστήμονα.Έπειτα μεταφέρουν τις απαντήσεις αυτές στο δίκτυο με το να του παρέχουν τμήματα DNA που αντιστοιχούν σε κάθε απάντηση που δόθηκε.

Η επικοινωνία με το δίκτυο επιτυγχάνεται μέσω αναγνώρισης των συγκεκριμένων τμημάτων και εν συνεχεία αυτό προσπαθεί να ανακαλύψει ποιον επιστήμονα έχει ο παίκτης στο μυαλό του.
Σε περίπτωση που το τεχνητό δίκτυο δεν μπορεί να βρει την απάντηση, τότε είναι σχεδιασμένο ώστε να απαντάει ότι είτε δεν έχει επαρκή στοιχεία για να προχωρήσει ή ότι οι ενδείξεις που του έχουν δοθεί έρχονται σε σύγκρουση με αυτά που έχει στη μνήμη του.


Οι ερευνητές επανέλαβαν το παιχνίδι αυτό χρησιμοποιώντας 27 διαφορετικούς τρόπους απαντήσεων, μέσα από 81 δυνατούς συνδυασμούς, και το σύστημα απάντησε σε όλες σωστά.
Το συγκεκριμένο πείραμα αποδεικνύει την ικανότητα του εγκεφάλου μας, του να πάρει ένα ελλιπές μοτίβο και να προσπαθήσει να καταλάβει τι θα μπορούσε να είναι.

Βέβαια ο ανθρώπινοςσ εγκέφαλος αποτελείται από 100 δισεκατομμύρια νευρώνες, ένα κατά πολύ μεγαλύτερο δηλαδή δίκτυο από αυτό που κατασκευάστηκε στην Καλιφόρνια, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα πολλά υποσχόμενο σύστημα που θα μπορούσε να βρει πολλές εφαρμογές στον τομέα της ιατρικής και σε κάποιο, μάλλον μακρινό μέλλον, έναν πραγματικά τεχνητό εγκέφαλο με αντιληπτική και κριτική ικανότητα.

Read more »

Τα Windows 8 δε θα έχουν υψηλές απαιτήσεις σε hardware

Κορυφαίο στέλεχος της Microsoft φέρεται να δήλωσε πρόσφατα ότι τα Windows 8 δε θα έχουν υψηλές απαιτήσεις σε hardware. Η αντιπρόεδρος Tami Reller φέρεται να δήλωσε στο περιθώριο του Worldwide Partner Conference ότι τα Windows 8 θα έχουν τις ίδιες απαιτήσεις με τα Windows 7.

Η έκδοση 32-bit των Windows 7 θέτει ως ελάχιστες προϋποθέσεις επεξεργαστή στο 1GHz, 1GB RAM και 16GB αποθηκευτικό χώρο. Η 64-μπιτη έκδοση έχει τις ίδιες απαιτήσεις σε επεξεργαστή, αλλά ανεβαίνει στα 2GB RAM και τα 20GB αποθηκευτικό χώρο. Οι απαιτήσεις ανεβαίνουν αν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί το Windows XP mode ή το Aero mode.Αν υποθέσουμε ότι τα Windows 8 θα έχουν τις ίδιες απαιτήσεις με τα 7, τότε δε θα έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να ενσωματωθούν σε tablets με hardware περιορισμένων δυνατοτήτων.

Τα Windows 8 θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2012 και μέχρι τότε όλα τα tablets θα καλύπτουν αυτές τις προδιαγραφές – ήδη τα tablets που κυκλοφορούν στο εμπόριο καλύπτουν τις ελάχιστες απαιτήσεις της 32-bit έκδοσης. Φυσικά, και πέρα από τα tablets, θα μπορούν να τρέξουν χωρίς πρόβλημα στη συντριπτική πλειονότητα των desktop και laptop που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στον πλανήτη.
Read more »

Η πρώτη ταινία με την on line συμμετοχή του κοινού

Η πρώτη κινηματογραφική ταινία στην οποία οι θεατές μπορούν να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση του σεναρίου, μέσω των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, … είναι γεγονός.
Το «Inside», στο οποίο πρωταγωνιστεί η Emmy Rossum («Shameless», «Phantom of the Opera»), αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Intel με την Toshiba και είναι ουσιαστικά ένα πείραμα γύρω από την ψυχαγωγία στην εποχή της κοινωνικής δικτύωσης. Για τη δημιουργία του συνεργάζονται γνωστά ονόματα του Χόλιγουντ, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακή τεχνολογία και κοινωνικά δίκτυα. Το φιλμ έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα νέο είδος διαδραστικής ψυχαγωγίας και σκηνοθετείται από τον D.J Caruso («Disturbia», «I Am Number Four», «Eagle Eye») και τον βραβευμένο με Οσκαρ διευθυντή φωτογραφίας Mauro Fiore («Avatar», «Training Day»).

Η Emy Rossum υποδύεται την Κριστίνα, μια εικοσάχρονη γυναίκα η οποία βρίσκεται παγιδευμένη σε ένα δωμάτιο, με μοναδικά της όπλα έναν φορητό υπολογιστή Toshiba Satellite P775 εξοπλισμένο με επεξεργαστή Intel Core i7 δεύτερης γενιάς, καθώς και μια ασφαλή σύνδεση στο Ιντερνετ. Ανήμπορη να προσδιορίσει πού κρατείται και τι της επιφυλάσσει η μοίρα, η Κριστίνα χρησιμοποιεί τον υπολογιστή της για να κινητοποιήσει τους φίλους της στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και την οικογένεια της και όποιον άλλον θα μπορούσε να τη βοηθήσει να ανακαλύψει πού βρίσκεται και πώς θα μπορέσει να αποδράσει.
Το «Inside» πετυχαίνει την άμεση εμπλοκή του κοινού, καθώς του δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στο φιλμ μέσα από τα social media. Οι θεατές ενθαρρύνονται να συνδεθούν με την Κριστίνα, να στείλουν tweets με στοιχεία ή να της δώσουν συμβουλές χρησιμοποιώντας τον τοίχο της στο facebook.
Το φιλμ θα προβληθεί υπό τη μορφή επεισοδίων μικρής διάρκειας, το πρώτο από τα οποία θα βγει στον αέρα στις 25 Ιουλίου. Μέχρι τότε οι θεατές καλούνται να χρησιμοποιήσουν τους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά δίκτυα και να βοηθήσουν στην αποκωδικοποίηση των διλημμάτων της κεντρικής ηρωίδας, στέλνοντας συμβουλές, γνώμες, ιδέες και διάφορα άλλα στοιχεία. Η ομάδα των σεναριογράφων, της οποίας ηγείται ο βραβευμένος Josh Bodnar, θα ενσωματώνει στο σενάριο κάθε επεισοδίου τα posts που ταιριάζουν καλύτερα στην εξέλιξη της ιστορίας.
Επίσης, ένας θεατής θα έχει την ευκαιρία να πάρει μέρος στο φιλμ, αφού πρώτα περάσει από μια διαδικασία online ακρόασης, η οποία τρέχει από τις 11 έως και τις 20 Ιουλίου στο YouTube. Το καλύτερο από τα βίντεο που θα υποβληθούν θα ενσωματωθεί στην ταινία και η ταυτότητα του δημιουργού του θα συμπεριληφθεί στους τίτλους του φιλμ.

Ανακαλύψτε περισσότερα στο www.theinsideexperience.com

Read more »